Een externe audit van een luchtvaartorganisatie, zoals ILENT, is een proces waarbij een onafhankelijke partij de operationele processen, procedures en systemen van de organisatie beoordeelt om te verzekeren dat ze voldoen aan relevante normen, voorschriften en beste praktijken. Dit kan worden uitgevoerd door een externe auditorganisatie of door de luchtvaartautoriteiten zelf.

Hier zijn enkele belangrijke aspecten die mogelijk worden gecontroleerd tijdens een externe audit van ILENT:

Veiligheidsbeheersysteem (SMS): Controle op de implementatie en effectiviteit van het veiligheidsbeheersysteem van ILENT, inclusief risicobeoordelingen, veiligheidsmaatregelen en rapportage van incidenten.

Operationele Procedures: Beoordeling van de operationele procedures van ILENT, zoals vluchtvoorbereiding, vliegoperaties, onderhoudsprocedures en noodprocedures, om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de geldende regelgeving en normen.

Onderhoudsprogramma’s: Controle op de naleving van onderhoudsprogramma’s en -procedures voor vliegtuigen en apparatuur, inclusief inspecties, onderhoudsplanning en registratie van onderhoudsactiviteiten.

Training en Bekwaamheid: Evaluatie van de training en bekwaamheid van het personeel van ILENT, inclusief piloten, technici en operationeel personeel, om ervoor te zorgen dat ze beschikken over de vereiste kennis en vaardigheden.

Naleving van Reglementen: Controle op de naleving van nationale en internationale luchtvaartregelgeving, zoals die van de EASA, FAA en ICAO, evenals andere relevante voorschriften en normen.

Kwaliteitsbeheer: Beoordeling van het kwaliteitsbeheersysteem van ILENT, inclusief interne audits, kwaliteitscontroles en continue verbeteringsprocessen.

Het doel van een externe audit is om de operationele veiligheid, efficiëntie en naleving van ILENT te waarborgen, en om eventuele tekortkomingen of gebieden voor verbetering te identificeren en aan te pakken. Bij Dutch Flight School kunt u onze experts inhuren om ervoor te zorgen dat uw organisatie optimaal voorbereid is op de volgende officiële audit, waardoor u problemen kunt voorkomen en uw operationele prestaties kunt verbeteren.

Voor meer informatie staan wij klaar om uw vragen te beantwoorden en u te voorzien van alle benodigde details. Neem contact op via info@dutchflightschool.nl